0643431882

Lokale campagne – rekruteren, informeren, adverteren

Op lokaal niveau een (mini-)campagne draaien is voor bijna ieder bedrijf interessant. In dit artikel hoe het werkt, waarvoor je het kunt inzetten en wat je ervoor nodig hebt. Succes!

Zet locatievoorzieningen aan voor optimaal gebruik van deze app.

Eh.. ok. En in de meeste gevallen heb je er ook daadwerkelijk voordeel van. In ieder geval geldt dat voor de apps van Nu.nl, Instagram, Marktplaats, en soms voor Facebook (want eh… hoezo valt Groningen binnen mijn regio Facebook?)

Naast dat je als gebruiker meer relevante informatie van deze apps ontvangt. Zoals het lokale nieuws. Is deze techniek voor bedrijven interessant als je een boodschap in een bepaald gebied wilt verspreiden. Of dat nu gaat over een advertentie, iets dat je wilt vertellen óf op zoek bent naar nieuwe teamleden.

Welke platforms zijn er in Nederland

Op dit moment zijn er verschillende partijen in Nederland die effectief locatiegericht een boodschap voor je kunnen delen. Nu.nl is er één van, TMG (Telegraaf Media Groep) werkt iets minder nauwkeurig maar is ook erg effectief. En natuurlijk kan het via sociale media als: Facebook, Instagram en Twitter. En ook op LinkedIn kan je sinds kort op locatie selecteren (hoera!).

Lokaal rekruteren.
Zo gevonden, die nieuwe collega!

Ja, je hebt een vacature. Maar.. je zoekt liever zelf dan dat je hier een recruiter voor inschakelt. Je hebt de vacaturetekst op je website gezet, maar nu heb je nog bezoekers nodig. Het liefste van mensen uit de buurt, want dan kunnen ze op de fiets naar kantoor komen. Een lokale campagne is een goede aanpak, én goedkoper dan een recruiter. Je hebt veel bereik én je bepaalt zelf het gebied waar je wilt zoeken. Meer sollicitaties van een betere kwaliteit.

Lokaal informeren.
Héél dichtbij, maar toch (nog) ver weg.

Wat zou het fijn zijn, dat je een update kan krijgen over dat enorm lawaaiige bouwproject op de hoek van je straat. De planning van renovatie van je flat. Of over het programma van het wijkfeest. Gewoon in bijvoorbeeld je Nu.nl-app. De techniek kan al op een heel klein gebied een boodschap richten, maar om privacy-redenen gebeurt het nog niet. Daar is natuurlijk wel iets voor te zeggen. Maar wie weet wat de toekomst brengt. Lokaal informeren is dus vooralsnog alleen interessant als je iets wilt vertellen tegen een hele gemeente of regio.

Lokaal adverteren.
Vandaag besteld, vandaag in huis in Amersfoort.

De bekendste.. Eigenlijk alles wat je vroeger in het lokale krantje adverteerde. Evenementen, workshops, aanbiedingen, bedenk het maar. Kan je nu digitaal onder de aandacht brengen. Handig als je doelgroep een nee-nee sticker heeft, of gewoon geen krantjes leest om welke reden dan ook.

Wat heb je nodig?

1)
Allereerst, een website die geschikt is voor mobiel gebruik, want 87% (CBS onderzoek 2017) van de Nederlanders gebruikt mobiel internet. De advertenties die geplaatste worden zullen ca. 80% getoond worden op mobiele telefoons. Als iemand klikt, moet de vervolgboodschap helder zijn. Anders heeft het geen zin.

2)
Banners (opgemaakte advertenties), de inhoud is afhankelijk van het platform en het formaat. Het is wel handig om hiervoor een vormgever in te schakelen. Zodat je boodschap lekker opvalt.

3)
Iemand die de lokale campagne voor je kan inregelen en kan bijsturen als nodig, zoals.. Novka 🙂

Tot slot het leukste…

Lokale campagnes zijn erg betaalbaar. De prijs is afhankelijk van het gebied en je doel, daar vertellen je graag meer over. Meer lezen over het rekruteren? Klik dan hier..